Bir öğretmen düşlüyorum. Bahçesindeki çiçeklerini sulayan bahçıvan gibi... Acıktığında yavrusunun karnını doyuran bir anne gibi... Danışanını pürdikkat dinleyen bir psikolog gibi... Elbette bu örnekleri çoğaltabiliriz. Toplumun öğretmene biçtiği rol ve davranışlar genelde bu örnekler üzerinde yoğunlaşmaktadır. Peki, 21. yüzyıl öğretmeni nasıl olmalıdır? Toplumun öğretmenden beklentileri yukarıda sayılanlarla aynı mı olmalıdır?
Eğitim olgusu var olduğundan beri öğretmen nasıl olmalıdır, nasıl yetiştirilmelidir sorularına cevap aranmıştır. Türk eğitim tarihinde resmi anlamda öğretmen yetiştirme, 16 Mart 1848 tarihinde Dârülmuallimin-i Rüşdi’nin kurulmasıyla başlar. Bu kurumdan sonra 1868 yılında Dârülmuallimin-i Sıbyan, 1870 yılında Dârülmuallimat, 1891 yılında Dârülmuallimin-i Âliye, 1913 yılında Ana Mua...