Bir “15 Temmuz Sanatı” Doğar mı?

Şubat 2017 - Yıl 106 - Sayı 354


        Hani çok ünlü ve çok büyük bir firma bir TV reklamı yapar. Müthiş bir de müziği vardır. “Bunun üstüne bir şey yapılamaz.” diye düşünenler olur. Herkes çok etkilenir. Bir süre sonra ise unutmaya başladığında başka kanala geçmeye başlarsınız. İşte öyle bir şey. İşte o gün gelmeden önce o firmanın sonraki “ölümsüz” reklamı hazırlanmaya başlanmıştır ya da çok daha öncesinden hazır edilmiştir. (“Truman Show” filminin izlenmesi hararetle yeniden tavsiye edilir.).

        Bizzat o firma da sessiz kalarak müziğini, reklamını unutturmaya çalışır. Amaç sonrakine hazırlanmak, insanları bir defa daha hakkında konuşturmak ve satış grafiklerine tavan yaptırmaktır.

        Modern zamanlar, “unutmak” ile “unutmamak” kavramlarını aynılaştırmıştır. İkisinde de sonuçta aynı yere varılır. Unutmadığını söyleyen ne kadar hatırlıyorsa, unuttuğunu söyleyen de o kadar hatırlıyordur. 

        Kişiselleştirmeciler, unutturmacılar, unutturmamaya çalışıcılara ise söylenecek söz yoktur yani çoktur. ...
Yazının devamını okumak için üye olun, abone üye için tıklayınız.

Türk Yurdu Şubat 2017
Türk Yurdu Şubat 2017
Şubat 2017 - Yıl 106 - Sayı 354

Basılı: 12 TL

E-Dergi: Ücretsiz

Sayının Makaleleri İncele